Basistraining Geweldloze Communicatie

In de basistraining Geweldloze Communicatie leer je de basisprincipes van Geweldloze Communicatie. Er is veel ruimte om te oefenen en om aan de slag te gaan met jouw eigen situaties.
 

Iedereen wil gehoord worden. Toch zijn er situaties waarin je je niet begrepen voelt. Waarin je het idee kan hebben  dat de ander je niet serieus neemt of je aanvalt.

 

Waar helpt Geweldloze Communicatie bij?

Geweldloze Communicatie helpt je om op een open manier, vanuit je hart, de verbinding aan te gaan. Zowel  met de ander als met jezelf. Het helpt je om:

  • In contact te blijven met de ander in plaats van je terug te trekken of te verwijten.
  • Nieuwsgierig te worden naar wat jullie beweeg en echt gehoord te worden.
  • Milder zijn naar jezelf en de mensen om je heen.
  • Meer harmonie en verbinding te voelen.  
  • Het verlaagt de drempel om aan te geven wat je dwarszit.
Wat levert de training Geweldloze communicatie op?

In de training Geweldloze Communicatie leer je om zonder oordelen en met verantwoordelijkheid voor je eigen gevoelens en behoeftes te communiceren.

  • Je leert structuur aan te brengen in een gesprek, zodat je het doel ervan in het oog kan houden. Ook als daarbij emoties spelen.
  • Het biedt je de tools om te luisteren naar de behoeften die verscholen liggen onder een oordeel.
  • Het geeft je rust omdat je weet dat het mogelijk is om je eigen behoeften te combineren met behoeften van anderen.
  • Je leert je emoties te kanaliseren op een manier die het gesprek niet afbreekt, maar in stand houdt.
Hoe ziet de training er uit?

De basistraining Geweldloze Communicatie wordt gegeven als tweedaagse training (de twee dagen zijn meestal achter elkaar) en als avondcursus. De basis van Geweldloze Communicatie wordt afgewisseld met oefening van situaties die je zelf inbrengt.
Je kan ook een introductiedag volgen van 1 dag. Hierin krijg je ook de basis van Geweldloze Communicatie en is er minder tijd om zelf te oefenen.

 

Kosten en locatie Basistraining Geweldloze Communicatie

Deze training heeft een open tarief. Zo hou ik de training toegankelijk voor ieders budget. Alle deelnemers betalen de vaste lasten. Dit dekt de kosten voor materiaal, locatie en catering. Daarnaast betaalt iedereen naar draagkracht een bijdrage voor het tarief van de trainer. Dit voorziet in het levensonderhoud van de trainer. Wil je overleggen over een redelijke bijdrage in jouw geval? Vraag het me gerust.

Mocht jouw werkgever de basistraining vergoeden, dan stel ik een tarief tussen de € 425,-- en € 650,-- voor. Voor bedrijven werk ik met een glijdende schaal, zodat zij ruimte hebben om te kijken wat binnen hun mogelijkheden past. Tevens heb ik het vertrouwen dat daarin ook mijn inzet en kwaliteit die ik in de training geef erkend zal worden.

 

De vaste lasten voor de training zijn: € 75,-. Inclusief: het boek Geweldloze Communicatie, koffie/thee met wat lekkers, soep tijdens de lunch en fruit. Daarnaast bepaal je dus zelf wat je als bijdrage kan geven voor mijn werk. Zie de informatie over kosten hierboven.

Locatie: In of nabij De Bilt.

 

Ben je benieuwd hoe je je zo kunt uiten dat je echt gehoord wordt?

Zodat je meer verbinding voelt met jezelf en de mensen om je heen? Neem dan de tijd om de basisprincipes van Geweldloze Communicatie te leren en samen te oefenen.

Meld je aan

 

Tijd: 10.00 - 17.00 uur voor beide dagen
Tijdsinvestering: Contacturen 12. Naast de contacturen, zijn er geen verdere opdrachten.
Locatie: Tenzij anders aangegeven in de agenda worden de trainingen gegeven in De Bilt, Troelstraweg 79.
Aantal deelnemers: 3 tot 12.

Data: 6 & 7 apr

Agenda

07.09.2024
Basistraining Geweldloze Communicatie 2 daagse

19.10.2024
Introductie Geweldloze Communicatie (1 dag)

23.11.2024
Basistraining Geweldloze Communicatie 2 daagse

Inschrijven

Barbara Sneller
Deelneemster van de introductiedag Geweldloze Communicatie
“Ik ben coach en wilde kijken wat Geweldloze Communicatie mij brengt. Na deze dag ben ik ervan overtuigd dat ik hiermee mijn cliënten kan helpen hun behoeftes goed te leren uiten.

Behoeftes uiten, dat zijn we niet zo gewend. Daardoor communiceren we onduidelijk of dubbel, of verwachten dat de ander gedachten kan lezen. Duidelijk communiceren wat je wil, kan heel wat teleurstelling in het leven voorkomen.

Monie beheerst de materie heel erg goed. Ik kon merken dat ze heel geroutineerd is, want ze kan elke situatie geweldloos benaderen. Ik ga binnenkort weer naar Monie, nu met mijn moeder. Ik heb haar een coachingssessie bij Monie cadeau gedaan voor haar verjaardag. Ik denk dat het haar zal helpen de relaties met de mensen om haar heen te verbeteren.”